.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازیگر گلستانی نقش مرده شور سریال پایتخت۴
علی رغم تاکید کارگردان بر لهجه مازندرانی،حاضر نشدم غیر از گویش گرگانی حرف بزنم
شمال نیوز: در ابتدای کار از من خواسته شد که به لهجه مازندرانی صحبت کنم ولی من به دلیل حساسیتم به لهجه گرگانی نپذیرفتم و در نهایت با لهجه خودم نقش را اجرا کردم.

IMG 2234


به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، ریش های سفیدش را هنوز نزده، چون کارگردان خواسته برای بازی در قسمت جدیدی آماده باشد. آخرین بازمانده سیاه بازی کشور، این بار به صحنه در شبکه یک سیما نقش آفرینی می کند. البته خودش هم باور نمی کرد روزی به جای سیاه بازی «مرده شور» شود.

عطاالله صفرپور را همه گلستانی ها به خاطر سیاه بازی و لهجه گرگانی اش می شناسند، اما این بار «پایتخت ۴» باعث شد صفر پور در نقش یک «مرده شور» ظاهر شود. گرچه در ابتدا نقش چندش آوری به نظر برسد، ولی خودش معتقد است علی رغم نا ملایمتی هایی که سالهای گذشته به هنرمندان گرگانی شد، این نقش باعث شد تا توانمندی های منطقه باردیگر ثابت شود و به قول خودش، این بار دیده شد.

صدای گرم و چهره شاد عطاصفرپور را همه گلستانی ها می شناسند. فردی که قبل از استان شدن گلستان در تلویزیون نقش آفرینی می کرد و اکنون نیز در شبکه ملی حضور دارد. صفرپور که از ابتدای ساخت سریال پایتخت زمزمه حضورش در این سریال بود، درباره دلیل حضور نیافتن در قسمت های قبلی این سریال پربیننده به خبرنگار مهر، گفت: برای سریال «پایتخت یک» آقای مقدم به همراه دستیار خود برزو نیک نژاد بنده را برای نقش دایی همسر نقی انتخاب کردند، قرار بر این بود که پس از بازگشت خانواده نقی از تهران در چند قسمت پایانی از حضورم استفاده شود ولی به دلیل یک سری مسائل که پیش آمد این قضیه منتفی شد.

وی افزود: برای سری سوم هم از من دعوت شد ولی در نهایت موضوع منتفی شد تا اینکه برای سری چهارم خود آقای سیروس مقدم شخصا بنده را انتخاب کردند، گرچه در نقش یک مرده شور بودم، ولی نقشی بود که دیده می شد و نکته قابل توجه این نقش این بود که این نقش را بدون گریم اجرا کردم و سیروس مقدم و محسن تنابنده هر دو بر این موضوع اتفاق نظر داشتند.

تجهیزات حرفه ای گروه سیروس مقدم در کنار تیم حرفه ای تر و البته گرمش باعث شد تا صفرپور سرمای شب های فیلم برداری در قبرستان شیرگاه را خیلی حس نکند و با این همه سال فعالیت، تجربه ای جدید کسب کند. از تجربه فیلم برداری با پهپاد تا آماده سازی سریال تنها دو سه روز قبل از پخش.

شاید نکته ای برای گرگانی ها در سریال پایتخت قابل توجه باشد، لهجه صفرپور بود. علی رغم این که همه بازیگران سعی داشتند به گویش مازندرانی سخن بگویند، ولی صفرپور همچنان گرگانی حرف می زد.

در ابتدای کار از من خواسته شد که به لهجه مازندرانی صحبت کنم ولی من به دلیل حساسیتم به لهجه گرگانی نپذیرفتم و در نهایت با لهجه خودم نقش را اجرا کردم.

در این باره از او پرسیدیم و با خنده در جواب گفت: من نسبت به لهجه گرگانی حساسیت داشتم، در ابتدای کار از من خواسته شد که به لهجه مازندرانی صحبت کنم ولی من به دلیل حساسیتم به لهجه گرگانی نپذیرفتم و در نهایت با لهجه خودم نقش را اجرا کردم، گرچه شاید کارگردان خیلی تفاوت بین دو لهجه را متوجه نشد.

وقتی حس خودم را نسبت به نقش مرده شور و بازی در غسال خانه گفتم، درد و دلش باز شد. آخرین بازمانده سیاه بازی کشور در این باره گفت: وقتی حوله ها را روی دوشم گذاشتم تمام موهای بدن سیخ می شد، حس خیلی بدی داشتم، نه این که بترسم، ولی کار کردن در فضای غسال خانه چندش آور بود، ولی برای بازیگر فرقی نمی کند همه جا و همه نقش باید بازی کند.

وی توضیح داد: بدترین مرحله اجرا جایی بود که باید غسال خانه غذا می خوردیم، کار آنقدر سخت بود که خود آقای تنابنده هم لقمه را آماده کرد و به طرف دهان برد، ولی حاضر نشد بخورد.

وی اضافه کرد: غسال خانه در بالای کوهی در زیرآب قرار داشت و با محل اسکان عوامل فاصله داشت، سکانس های مربوط به غسال خانه واقعا بخش های ظریفی بود. ولی روی هم رفته در راستای کارهای مرتبط با فضای غسال خانه کار نویی بود.

صفرپور اضافه کرد: در بخشی که تنابنده را می شستم، مجبور بودم با تمام قدرت او را بچرخانم و او هم همکاری خوبی برای این که به خوبی شسته شود می کرد. در میان فیلم برداری و هنگام چرخندان یکباره روی زمین افتاد و آن لحظه چنان صدایی کرد که پیش خودم فکر کردم مرده است.

وی بیان کرد: به طور کلی هم عوامل کار و هم بیننده ها از کار رضایت داشتند و مورد خوشایند همه قرار گرفت با اینکه پخش سریال با پخش مسابقه والیبال همزمان بود. به طوری که پس از پخش این قسمت من تماس هایی از تهران و حتی کشورهای انگلیس و آلمان و کانادا داشتم.

نکته ای که برای ما جالب بود استفاده از بازیگران غیر مازندرانی در نقش های مهم این سریال بود. وقتی از صفرپور درباره این که چرا اکثر بازیگران غیر مازندرانی هستند و فقط لحجه مازندرانی را تقلید می کنند، گفت: این موضوع به توانایی هنروران و هنرمدان این منطقه باز می گردد. وقتی از یک گرگانی برای بازی در نقش یک مازندرانی استفاده می شود نشان دهنده توانایی های هنرمندان منطقه ماست. در واقع تلویزیون مازندران هم توسط هنرمندان گرگانی راه اندازی شد.

در کشور ما معمولا از یک هنرمند پس از مرگش به نیکی یاد می شود و تا زنده اند توجهی به آن ها و هنر آن ها نمی شود.

وقتی بحث به سمت توانایی های هنرمندان گلستان رسید، کمی مکث کرد. صفرپور از ناملایمتی های دوران گذشته دلگیر بود و معقد است در حق هنر گرگان اجحاف شده است. وی با نام بردن از چهره های سرشناس تئاتر گرگان، از وجود این همه پتانسیل و استفاده نشدن از آن ها ابراز نارضایتی کرد و گفت: در کشور ما معمولا از یک هنرمند پس از مرگش به نیکی یاد می شود و تا زنده اند توجهی به آن ها و هنر آن ها نمی شود.

وی به بیان خاطره خود از یک اجرا در کشورهای غربی پرداخت و گفت: مردم آن منطقه علی رغم این که زبان ما را نمی فهمیدند ولی هنر ما درک می کردند و با استقبال زیادی که داشتند به شدت اجراهای ما را مورد تشویق قرار می دادند، اما برای همین اجراها در کشور خودمان آنقدر سختگیری می شود که گاهی پشیمان می شویم.

وی اضافه کرد: وقتی در کشورهای دیگر اجرا می کنیم کسی باور نمی کند که اینقدر برنامه های شاد داریم و اجرای های ما هنرمندانه است، زیرا چهره ای غمگین و عزدار به دنیا نشان داده ایم و همه هنر ما را سیاه پوشی می دانند نه سیاه بازی.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فیضی 23 تير 1394
همچين نقش مهمي نداشتي !!
نا شناس 23 تير 1394
مگه لهجه گرگانی جی هس اینقد لجاجت کردی هر دو لهجه شبیه هم است نسبت به آنچه اهمیت داره باید لجاجت داشته باشی نه این سریال ....... حالا فرقی نداشت لهجه گرگانی و مازندرانی
شمالي 23 تير 1394
شمالي ها همه گته مردي هسنه حتا مدير سايت شمال نيوز.سريال واقعا خوب بود.
نتاج از بابل 23 تير 1394
سلام، این فیلم چه ربطی به نامگذاری ان به پایتخت دارد هرکی صبح بیدار شد یک برنامه بی اساس درست میکنه .خواهشا بجای هزینه روی چنین برنامه ای بروید فیلم سینمایی خوب و با محتوا بسازیدکه سازنده باشد. خودتون برنامه را میبینید خجالت نمی کشید.نامش را برنامه گذاشتم باور کنید از برنامه هم کمتر است .
سعید امامی 23 تير 1394
واقعا متاسفم برای صدا و سیمای مازندران که این آقای گرگانی که روزی شهرش جزو حومه ی مازندران بزرگ بوده حالا داره با زیر سوال بردن هنرمندان مازنی، دست به تحقیر کل شهروندان مازنی میزنه..حق هم داره.ضعیف ترین رسانه ی استانی به لطف دوستان از آن ماست.
مازنی ساوه 23 تير 1394
حالا خوب نقش مرده شور رابازی کردی اینقدر قیافه گرفتن نمیخاد ضمنا فکر نکنم تلویزیون مازندران را گرگانی رااندازی کرده باشند وهیجوقت هم توانمندی های مازندرانی از گرگانی کمتر نیست خودشما گرگانی ها میدانید که بیشتر روسا ومدیرکل های گلستان مازنی هستند
نا شناس 23 تير 1394
خسته نباشید درسته نقش مرده شور رو خوب بازی کردین دلیل نمیشه بازیگران استان مازندران رو زیر سوال ببرین شما گرگانیها که هر چی میخواستین از مازندران گرفتین باز دنبال چی هستین...؟؟
حسین 23 تير 1394
البته ایشون درست میگن!!!!!!!!:"در واقع تلویزیون مازندران هم توسط هنرمندان گرگانی راه اندازی شد."
نیست ایشون رابرت دنیرو هستن حق دارن چنین راحت در مورد یک استان توهمات شخصی شان را بروز بدن.
ما که به داشتن چنین هنرمندان قوم گرا و خرده فرهنگ نگر، افتخار میکنیم.
نا شناس 23 تير 1394
خیلی فکر میکنی کارت درسته جناب خان. ئذ ضمن لحجه گرگانی همون مازنیه یادت باشه
نا شناس 23 تير 1394
چیکار کنیم؟به ما چه
نا شناس 23 تير 1394
شما هم می تونید یک تابلو ابتدای گرگان نصب کنید و روش بنویسید گرگان شهر بهار نارنج!
پاسخ ها به این نظر
امیدی از گرگان 22 تير 1394
حالا این «پایتخت بهار نارنج» و «شهر و بهار نارنج » چه برای شما به ارمغان آورده که برای ما داشته باشد؟ جز دمیدن بر شعله کینه ورزی های پوچ و سرگرم شدن خلق الله به این دعوای زرگری حاصل دیگری هم داشته؟!!! نه برادر، ما به این هویت سازی های جعلی احتیاج نداریم!
تاسف 23 تير 1394
نمیدونم چی بگم از این بابت متاسفم .البته این اقا باید بدونه که بیشتر گلستانی ها به لحجه مازندرانی صحبت میکنن. افرین به هنرمندان تهرانی و سایر استان که با لحجه مازندرانی صحبت میکنن .حالا خوب شد نقش مرده شورو بهت دادن ......
نا شناس 23 تير 1394
اخه لهجه مبروم و مخوروم ومزنه افتخار داره
نتاج از بابل 23 تير 1394
اقای صفر پور فکر میکنید لهجه گرگانی بهتر از لهجه مازندرانی خوب میدانید که چند سالیست گرگان از مازندران جداشد. پسر سیوا حاکردمی
نجف 23 تير 1394
همون که مازندرانی صحبت نکردی /گلستانی که دیرزمانی متعلق مازندران بود حالا چند سال است که جدا شده و شمایی که اصالت خودت را زیز سوال بردی همون صد البته بهتر که گرگانی حرف زدی
نا شناس 22 تير 1394
مورچه چیه که کله پاچش چی باشه ایتخت چیه که بازیرهای داخلش کی باشن بو بابا حتما داخل رگان بنر زدند و از حضورت تو پایتخت تشکر کردن ........................................................................مازندران کم کم داره نابود میشه این یک هشدار واقعی است که از ی مازندرانی میشنوید به تمام مسئولین استان
نا شناس 22 تير 1394
اتفاقا این فیلم بیشتر به گرگانی ها می خوره تا مازندرانی ها با آن لهجه من درآوردیشان به به و چه چه گرگانیها هم بیشتر برای این فیلم
محمد 22 تير 1394
در واقع تلویزیون مازندران هم توسط هنرمندان گرگانی راه اندازی شد.
اون موقع شما استان بینی اصلن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چنده شما گوز هستنی
ا-ث 22 تير 1394
ناشناس عقده ای این ضعف وعدم لیاقت مسئولین شهر شماست که نتوانستند این لقب را(شهربهارنارنج )ثبت کشوری نمایند بلکه ساروی هاموفق شدند چون شایسته اش بودند درضمن شهروندان گرگانی ازلحاظ فرهنگ شهری درکشور یکی از استانهای سرامدند امامتاسفانه شهر (ویژه)شما!!! عقب تر از همه جاست.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 23 تير 1394
بنده بابلی نیستم دوست عزیز.
این دعوا بی ارزش هست و اعلام اینکه من با لهجه مازندرانی صحبت نکردم و گرگانی صحبت کردم و اینکه البته خود ایشون گفتند کسی نفهمید! نشان از پیگیری همون دعوای بی ارزش بین ساروی ها و بابلی ها داره که عده ای دوست دارند اون رو پیگیری کنند و حالا بین مازندران و گلستان قراره راه بیفته.
ثبت کشوری این اسم چه ارزشی داره؟‌ مگر در عرش خدا ثبت شده؟‌ باور کنید این دعواها بی مفهوم هست. بهتره ساری و بابل و همه ی شهرهای مازندران با هم برای ارتقای مازندران تلاش کنند.
بنده در تهران در یک شرکت نرم افزاری مشغول به کار هستم و تا نبینید باور نمی کنید که نصف نیروهای شرکت ما مازندرانی هستند. ابتدای استخدام خیلی به دنبال جواب سوال چرا! بودم و اول فکر می کردم به خاطر تیزهوشی مازندرانی ها هست. اما بعد از مدتی فهمیدم از شدت بیکاری هست!
در حالی که مازندران می تونه مثل کالیفرنیای امریکا قطب مراکز تکنولوژی بالا (high tech)ی ایران باشه و با ارائه زیرساخت ها شرکت های نرم افزاری و دیگر شرکت های تکنولوژیک رو جذب کنه، متاسفانه ما در پی این هستیم که بهار نارنج رو در ابتدای اسم شهرمون ثبت کشوری کنیم و بعد بدون اینکه تغییری در شهرمون اتفاق افتاده باشه به اون افتخار کنیم.
شروین 22 تير 1394
البته لهجه درسته نه لحجه!!!
کمپین مخالفان سریال پایتخت 23 تير 1394
کمپین مخالفان سریال پایتخت در اینستاگرام :

anti.paytakht @

! با منطق وارد شود !
.
.
نا شناس 23 تير 1394
پس ماست خوردی سریال مازنی بازی کردی
تاکامی 24 تير 1394
گرگان کجاست؟ مگه استان گلستان داریم؟ تازه شنیدم
حتما جدیده
majid 24 تير 1394
استان گلستان استان محسن یگانه و شادمهر عقیلی و سالار عقیلیو ......... پارک ملی گلستان و..... که شما باداشتن یکی از این ها دنیارو بهم میریختی برادر مازندرانی عزیز در ضمن دیگه لهجه گرگانی بسیار زیباتر هست و کسی هم جرات توهین و سریال درست کردن و..... رو نداره مازندرانی عزیز .... مگه میشه مگه داریم
عموپنجعلي 25 تير 1394
نقي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
بوريم علي آباد!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.